Při práci z domova nezapomínejte dodržovat základní zásady

Alespoň částečná práce z domova pro mnoho firem i podnikatelů již zůstává součástí výkonu profese. Častým problémem je ale nižší efektivita práce a dokonce určitá nepohoda, která práci z domova provází. Nedaří se vám práce z domova tak, jak byste chtěli nebo potřebovali?

Dodržujte režim

Vstávejte ve stanoveném čase, převlékněte se z pyžama, dejte si snídani. Vše dělejte tak, jako byste opravdu odcházeli z domu do práce. Dodržujte i přestávky na oběd či na kávu. Po skončení pracovní doby máte “padla”, není důvod řešit pracovní problémy, na ty bude čas zítra. Volný čas si rozvrhněte stejně, jako kdybyste fyzicky chodili do práce – vyhraďte si čas na sebe, na děti, domácnost…

Vymezte si pracovní prostor

Velmi pomáhá, pokud máte v rámci domácnosti svůj pracovní kout. Ať už to bude kancelářský stůl a židle nebo stůl v kuchyni, vy i vaši rodinní příslušníci byste měli vědět, že je to místo, kde pracujete a kde máte po ruce vše, co potřebujete.

Dělejte si pracovní plány

 Jako byste byli v práci, každý den byste měli mít seznam úkolů, kterým se budete věnovat. Užitečné je mít i týdenní a měsíční plán. Měl by být reálný s ohledem na to, kolik času a sil vyžaduje splnění jednotlivých úkolů, abyste se ani nepřepínali, ale ani neměli pocit, že máte moře času a pak najednou prokrastinovali.

Součástí plánu by rozhodně měla být i komunikace s kolegy. Během práce z domu je více než kdy jindy důležité komunikovat nejen elektronicky, ale i živě. Naplánujte si telefonáty, on-line porady. A pokud v práci neprobíráte vždy jen práci, ani nyní není důvod nevěnovat se chvíli i jiným tématům.

Připravujte si zdravou stravu

Výhodou práce z domu je, že si můžete dopřát plnohodnotné jídlo, a ne polotovar koupený kdesi v bufetu. Přednost dávejte chutným jídlům plným vitamínů, které vám pomohou udržet se v dobré kondici.

Čtěte také:  Relaxace, pečlivé utírání i úspory vody při sprchování. Také to patří mezi pět častých koupelnových mýtů

V práci máte nárok na polední pauzu, tak si ji dopřejte. A pokud jste si během běžného pracovního režimu podporovali zdraví a imunitu i výživovými doplňky, i nyní je důvod užívat vhodné množství vitamínu C, D, B, hořčík, zinek, železo a betaglukan.

Nezapomínejte na pohyb

Dlouhé sezení za počítačem neprospívá svalům, zádům, očím ani mozku. A tak se i při práci z domu každé dvě hodiny protáhněte, udělejte pár kroků, změňte polohu.

Po práci si aspoň každý druhý den dopřejte procházku nebo běh na čerstvém vzduchu. „Přiměřený pravidelný pohyb nelze nahradit žádným vitamínem či doplňky stravy, přitom je nesmírně důležitý pro dobrou fyzickou i psychickou kondici. Každý z nás by měl na to myslet, a hlavně se pohybu věnovat bez ohledu na to, zda chodí do práce nebo pracuje z domu,“ uzavírá Ing. Adrián Doboly, odborník na imunitu z Natures.

Dodržujte pitný režim

Při dlouhém sezení u počítače není problém zapomenout na pitný režim. Jeho nedodržováním se zbytečně zatěžují ledviny a hromadí se toxické látky v těle.

0 Comments

Leave a reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Log in with your credentials

Forgot your details?