Ob Pexels Cottonbro Studio 4569323

Podle jakých kritérií vyberete spolehlivého nájemníka?

Jakou podobu by měl mít ideální pronájem bytu? Měl by generovat odpovídající zisk a s nájemcem by neměly být žádné komplikace. Podle majitelů bytů je ideálním podnájemníkem takový, který byt neponičí, neobtěžuje nadměrným hlukem sousedy, nemá prodlevy s platbami nájmu a byt si pronajímá dlouhodobě. Jak obsadit byt právě takovým nájemníkem, kterého chcete?

Ob Cctv 6076298 1920

Kdo může nahlížet do záznamů z kamerového systému domu SVJ?

Krádeže nebo různé formy poškozování věcí nejsou v bytových domech ničím až tak výjimečným. Výrazným pomocníkem při řešení jsou záznamy z bezpečnostních kamer. Častou otázkou je, kdo a za jakých podmínek může záznam bezpečnostních kamer zhlédnout. Komentář pro vás připravilo Sdružení SON v rámci svého projektu Odborného bytového poradenství.

Ob Kitten 1285341 1920

Co byste neměli mít doma, když chováte psa či kočku?

Chov domácích mazlíčků přináší do každé rodiny radost, ale zároveň velkou zodpovědnost. Aby byl váš domov bezpečným prostředím pro vašeho čtyřnohého přítele, je důležité se vyhnout určitým věcem, ale i situacím, které by mu mohly nemile ublížit. Zde jsou některé z nich.

© Saint Gobain Construction Products Cz A.s.divize Rigips

Králem mezi materiály využívanými na rekonstrukci bytu je sádrokarton

Sádrokarton umí překvapit. Popularitu si získal zejména díky všestrannosti a snadné manipulaci. Sádrokartonové (SDK) desky umožňují v krátkém čase vytvořit lehkou, ale přitom odolnou konstrukci. Speciální příměsi propůjčují deskám další specifické vlastnosti jako je například nehořlavost, odolnost proti vlhkosti nebo extrémní pevnost.

1

Opravy a údržba pronajatého bytu. Kdo a co hradí?

Co vše lze zahrnout pod pojem drobné opravy a běžné údržby, vymezuje nařízení vlády č. 308/2015 Sb. Pronajímatel a nájemce si mohou v nájemní smlouvě vymezit odlišně od nařízení, co se myslí drobnou opravou a běžnou údržbou bytu, nesmí tím však dojít ke krácení práv nájemce. Jak to bude v praxi? Komentář pro vás připravilo Sdružení SON v rámci svého projektu Odborného bytového poradenství.

Reklamace vyúčtování elektřiny nebo plynu

Jaro je zpravidla obdobím vyúčtování spotřebovaných energií. V případě špatného nastavení záloh, či neočekávané změně ve spotřebě, vás však může čekat neplánovaný výsoký výdaj, který budete muset uhradit. Někdy jde však o sporné situace, kdy se spotřebitel domnívá, že mu byla naúčtována příliš vysoká spotřeba, případně vyšší cena, než kterou si s dodavatelem vyjednal. Co lze v takovém případě dělat a jak se lze bránit?