Dobrý den, pokud byla provedena oprava na výtahu, měl by být vyhotoven protokol. Ten může být vyhotoven i elektronicky. Vyžádejte si jej u servisní organizace a případně si nastavte pravidla jak předání protokolu bude probíhat, pokud nemáte nastaveno servisní smlouvou. Co se týká platby za výjezd, záleží na servisní smlouvě. Pokud se jednalo o výjezd v běžnou pracovní dobu, pak je standardem, že nic neplatíte. V případě pohotovostních výjezdů se většinou platí samotný výjezd na opravu, protože je to nadstandardní služba a vy jste si ji vyžádali. Materiál je ale v záruce 24 hodin denně. Vyproštění osoby samotné by jste platit neměli, ale zase záleží na podmínkách smlouvy. Je však logické, že pokud bylo uvíznutí osoby způsobené poruchou zařízení v záruce, pak by jste neměli nic platit. U některých firem (naše společnost tuto službu nabízí) lze využívat i on-line portál, kte tyto informace o výjezdu a příčině naleznete.
Hezký den
Rafael Tyml, KONE, a.s.