Bydlení v nájmu a nedoplatky

  • Začal
    Téma
  • #10491 Reakce
    Martina
    Guest

    Dobrý den.

    Mám dotaz ohledně toho, co si smí pronajímatel žádat jako služby. Ve smlouvě máme psáno, že zálohy za služby (voda, teplá voda a topení) činí 3700 korun/měsíc. Bydlíme od 03/2018, to dělá do konce zúčtovacího období 29 600 korun, na vyúčtování je něco málo přes 34tisíc skutečná spotřeba všeho (krom elektřiny, tu máme na sebe) a plánovaná spotřeba měla být 23tisíc, s tím, že je to účtované od ledna 2018, kdy my jsme v bytě ještě nebydleli a i tak po nás chce pronajímatel služby uhradit i za ty dva měsíce, co jsme nebydleli s tím, že si je dopočítal kamsi na papír, ale stále jsme měli být v plusu a měli nám vracet.

    Nyní nám přišel nedoplatek za vodu 11 tisíc korun, což nás samozřejmě docela vykolejilo, protože se nám to nikdy nestalo, vodou nijak extra neplýtváme. Přišel i s nějakým výtažkem z toho, co vlastně hradíme jako služby. Z toho, co jsem pochopila, platíme za služby jako je voda, teplá voda a topení a společná elektrika nějaké necelé 2000, což je opravdu málo, sami bychom si to nikdy takhle nízko nenastavili a zbytek (1 700) je rozdělený do fondu oprav a anuity a nějakého příspěvku někam…Na internetu jsem se dočetla, že tyto položky pronajímatel nesmí dávat jako poplatek/zálohu za službu a když, tak to musí uvést a že si to může dát v podstatě do nájmu jako takového, což je něco, s čím jsme počítali, ale ne, že to namrská do záloh a ještě nám to vlastně zatají…

    Zajímá mě proto, jestli se můžeme nějak bránit, protože ve smlouvě máme vyloženě nájem + zálohy na služby 3700 korun, což jsem vždy brala jako vodu/elektřinu/plyn apod. když je to tam i psáno.

    Budeme to řešit dále s družstvem, které vyúčtování vyhotovilo i s pronajímatelem, jen se mi nelíbí takový přístup, že si pronajímatel vypočítá na papír další dodatkový poplatek za služby leden/únor 2018, když jsme v bytě od 03/2018 a ve smlouvě je dokonce dáno, že služby máme platit až 04/2018 s tím, že jsem chtěla vyjít vstříc s doplatkem za březen, ale celé se mi to nezdá, jelikož i vyúčtování jako takové je vedeno od 01/2018…celou dobu platíme 3,7tis. s dojmem, že je to za služby a nakonec nás překvapí, že to tak vůbec není a platíme ve službách úplně jiné věci než jsou ve smlouvě.

    Je mi jasné, že uhradit se to musí, ale vážně mě zajímá, zda se můžeme nějak bránit.

    Děkuji za odpověď.

Zobrazujeme 7 reakcí
  • Author
    Reakce
    • #10492
       lojza
      Guest

      Tak to je krásná historka, nechte si ji pro své potomky jako vyprávění na dobrou noc.

      Na druhou stranu se nezlobte za tu ironii ale sama snad musíte uznat, že váš elaborát není na slovní řešení v této diskuzi. Možná vám tu nějaký erudovaný přispěvatel (nebudu jmenovat) hodí nějaký ten paragraf ze kterého nebudete moudrá a ve výsledku vám bude k ničemu a nakonec si to stejně budete muset vyříkat vy jako nájemce s pronajimatelem.

      A jestli se můžete bránit? Tak samozřejmě že můžete.

      Reakce
    • #10499
      Pavel Pavel
      Participant

      Martino,

      prostudujte si zákon o službách č. 67/2013 Sb.

      Co je služba řeší § 3. Rozsah se ujednává ve smlouvě. Pokud ve smlouvě není jako služba “fond oprav, anuita a příspěvek kamsi” tak má pronajímatel smůlu.

      Podle § 7 máte právo na řádné vyúčtování do konce dubna.

      Podle § 8 máte právo na doložení všech podkladů, jak bylo vyúčtování sestaveno.

      Podle § 13 máte právo pronajímateli udělit sankci ve výši 50 Kč za den, pokud je v prodlení se svými povinnostmi jako je samotné předložení vyúčtování a předložení podkladů.

      Komunikujte prokazatelně písemně.

      Pevné nervy.

      Hezký den!

       

      Reakce
    • #10500
       lojza
      Guest

      No, co jsem říkal, nakonec se ozval (“pan paragraf”). Takže Martino pečlivě studujte, háček je ovšem v tom jestli to bude studovat taky ten pronajímatel :-)))

      Reakce
    • #10514
       Milan
      Guest

      ..no hlavně pronájem z Vaší strany měl začít požadavkem na odečet všeho co je měřitelné – pak se dá s někým dohadovat o vyúčtování.

      Milan

      Reakce
      • #10517
         Martina
        Guest

        Odečty máme sepsané, jejich “konečné stavy” jako naše “startovní”. Ty sedí. ALE. Záhadně se vyměnily vodoměry, nebyl schopný nám říct, kdy se měnily, k nám totiž nikdo nepřišel, ale najednou jedeme od nuly.

        Elektřinu máme ve své režii,tam je všechno v pořádku. Tam jde spíše o to, že ve smlouvě je záloha na služby vedena jinak než je realita, kterou nám předložil – je v ní uvedena právě anuita a podobný. Takže my celý rok platíme s vědomím, že to jde na zálohy na služby, když je to smluvně uvedeno (mají to tam přímo v závorce, že se jedná o vodu, teplo) a je to úplně jinak. Plus mi to potvrdilo samotné družstvo, že se anuita a poplatky sdružené s ní, jako zálohy na služby nepočítájí.

        Reakce
        • #10536
          Pavel Pavel
          Participant

          Martino,

          takže nezbývá než písemně reklamovat vyúčtování. Pokud nepodáte reklamaci, tak budete mít smůlu bez ohledu na to, že máte pravdu.

          Držím palce.

          Hezký den!

          Reakce
    • #10565
       jiří
      Guest

      Již 2 roky máme pronajatý byt a doposud nám nebyla dána nájemní smlouva k podpisu a to z důvodu  že dům nemá majitel ještě  provedenou koaludaci.   Přesto požaduje úhradu za užívání bytu. Doposud nevíme za co platíme . Kolik je nájemné , z toho  zálohy  za energii , vodu  a pod.    Nemůžeme si požádat o příspěvek na bydlení bez nájemní smlouvy ani se přihlásit k trvalému bydlišti .  Jak máme postupovat a případně  má majitel právo od nás požadovat nájemné ,

      Reakce
      • #10567
         lojza
        Guest

        Taky dobrý, takže ty jsi se po dvou letech probudil z kómatu a zjistil jsi, že na byt nemáš nájemní smlouvu, dům nemá kolaudaci a ty platíš něco někomu a ani nevíš proč to vlastně platíš v dané výši.

        Bože, do čeho jsi to dal duši. Hrůza mě jímá, když si pomyslím, že takoví jedinci mají volební právo!

        Reakce
    • #22111
       Milan
      Guest

      Lojzo dávám ti za 1* 🙂 🙂

      Na druhou stranu … Martino bydlíš? Máš se kde okoupat, kde si uvařit, kde se vyspat? Tak bych ti to řekl lidově … drž hubu a buď ráda,že někde vůbec bydlíš. Tvoje starost, jestli kolaudace proběhla nebo ne, to rozhodně není. Dozvědět se že chceš tímto stylem, překabátit mě (např.), který ti poskytl bydlení a ty se staráš po čem je ti H…o, tak bych takovému člověkovi neposkytl další prodloužení smlouvy.Tečka

      Reakce
    • #22119
       Malý
      Guest

      Jó, nejlepší by byl “automat na bydlení” jako ve filmu Kid, kde Chaplin smaží palačinky a svému Kidovi říká: “Hoď čvrťák do plynového automatu”. Jinak mu plynový vařič zhasne. Rovněž Mr Bean má ve svém bytě automat na elektřinu. Neplatí = nesvítí.

      Za takový automat lze považovat účet pronajímatele. Akorát zde, bohužel, nelze snadno aplikovat “Neplatíš = nebydlíš”.

      A poslání? Všechno písemně, detailně a myslet mnoho tahů dopředu. A taky vše systematicky a důsledně kontrolovat a reagovat okamžitě. To platí pro obě strany smlouvy. Nájemce a pronajímatel by se měli potkávat tváří v tvář nejméně jednou měsíčně!

      Reakce
    • #23112
       Michaela
      Guest

      asi by mne více děsilo, že bydlím někde, kdo to není zkolaudováno k bydlení 🙁

      Reakce
Zobrazujeme 7 reakcí
V reakci na: Bydlení v nájmu a nedoplatky

Pravidla diskuzního fóra naleznete zde.
Your account can't use Advanced BBCodes, they will be stripped before saving.

Informace o vás:




Log in with your credentials

Forgot your details?