Jak si doma vytvořit ideální prostředí ke spánku?

Spánek je jednou z nejdůležitějších funkcí našeho těla. Má vliv skutečně na vše – na naši náladu, zdravotní stav, metabolismus, ale také třeba na paměť a celkovou schopnost během dne fungovat jak po psychické, tak i fyzické stránce.

Přesto všechno spánek často podceňujeme. Nejen, že ho zanedbáváme kvůli dalšímu dílu seriálu nebo novému příběhu na Facebooku, ale ani podmínky v naší ložnici často nejsou pro klidný spánek optimální. Jak svůj spánek zlepšit v pár snadných krocích?

Minimalizujte světelný smog v ložnici

Člověk má spát ve tmě. V dnešní době je však poměrně náročné najít místo, kde klidný spánek nenarušují různé zdroje – od domácí elektroniky až po pouliční osvětlení. Řešení této situace však není úplně nemožné.

Pokuste se z ložnice v ideálním případě jakákoliv elektronická zařízení úplně eliminovat (toto je i součástí spánkové hygieny, na kterou se ještě za chvilku podíváme). A co s pouličním osvětlením a dalšími zdroji světla zvenku?

V tom vám nejlépe pomohou kvalitní zatemňovací závěsy, které do vaší ložnice žádné nevyžádané světlo nepustí.

Jak vybrat zatemňovací závěsy?

Čím tmavší závěsy pořídíte, tím méně světla do ložnice propustí. Důležité jsou samozřejmě také správné rozměry. Závěsy by měly končit kousek nad podlahou a svou délkou by měly pokrýt celé okno.

Nastavte si v ložnici správnou teplotu

Dalším důležitým faktorem ovlivňující klidný spánek je ideální teplota vzduchu. Příliš velké vedro nebo naopak zima vedou v lepším případě k častému převalování a v tom horším k tomu, že se v podstatě ani nevyspíme.

Ideální teplota pro spánek dospělého člověka je 18,3 °C. Samozřejmě se jedná o poměrně individuální záležitost, ale teplota by určitě neměla ani jedním směrem přesáhnout rozmezí 15,6 až 19,4 °C. Pokud s vámi spí v ložnici miminko, teplota by měla být až o dva stupně vyšší, ideální je v takovém případě 20,5 °C.

Čtěte také:  Kde nejvíce využijete venkovní rolety?

Před spaním nezapomeňte ani vyvětrat, abyste měli v ložnici dostatek čerstvého vzduchu.

Nezapomínejte ani na správnou spánkovou hygienu

Důležitým faktorem je také správná spánková hygiena. Pokud nestíháte sprchu, opláchněte si chvilku před spaním alespoň obličej, tím se tělo začne pomalu ke spánku připravovat.

V ložnici by neměly být žádná elektronická zařízení. To platí i pro mobilní telefon – mnohem lepší je klasický budík, který vás nebude lákat ke kontrole toho, co je kde nového.

Do telefonu ani na televizi byste se pro dokonalé usnutí a klidný spánek neměli dívat alespoň dvě hodiny před spaním. Mnohem lepší je sáhnout k (nepříliš zábavné) knize, která vás spolehlivě ukolébá.

Nezapomeňte ani na kvalitní a pohodlnou matraci a povlečení. V zimě je vhodné například povlečení z mikroplyše. V létě naopak oceníte například povlečení z příjemně chladivého bavlněného saténu.

Napsat komentář

Cookie Consent with Real Cookie Banner